FANDOM

Jack Sparrow. Znasz tego pirata?
Tylko z opowieści.
Chcę... byś go odszukał i przekazał wiadomość od kapitana Salazara. Powiedz mu... śmierć podąża Twym tropem. Przekaż mu to ode mnie! Proszę!

— Salazar do Henry'ego Turnera , Piraci z Karaibów: Zemsta Salazara (zwiastun)

Salazar.png

Salazar na materiale promocyjnym

Armando Salazar - hiszpański łowca piratów w okresie Złotej Ery Piractwa, wróg Jacka Sparrowa i główny antagonista w piątej części serii. Kapitan Cichej Marii[1] owładnięty żądzą zemsty, razem ze swoją załogą usiłują znaleźć Trójząb Posejdona, aby zawładnąć morzami i raz na zawsze zniszczyć wszystkich piratów. Grany przez Javiera Bardema.

HistoriaEdytuj

Początki i polowanieEdytuj

Salazar looks.jpg

Salazar triumfuje nad piratami

Niewiele wiadomo o życiorysie Salazara przed jego karierą łowcy piratów. Wiadomo natomiast, że urodził się na terenie hiszpańskim i wstąpił do królewskiej marynarki wojennej. Wytypowano go do roli łowcy piratów, prawdopodobnie wstąpił ochotniczo, gdyż jak się można dowiedzieć piraci zabili zarówno jego ojca, jak i ojca przed nim, to jest dziadka, więc poprzysiągł zabić każdego pirata i raz na zawsze skończyć z tą profesją na wszystkich morzach. Wykazywał się szczególnym okrucieństwem jako kapitan Cichej Marii, zwłaszcza jak na osobę polującą na takich jak Sparrow. Okręty niszczył całkowicie, zostawiał same zgliszcza dobijając je. Tych co jeszcze pływali w wodzie ocalawszy ze zniszczenia ich jednostki nakazywał zabijać bez zastanowienia i litości. Zostawiał zawsze jednego żywego świadka.

Walka ze SparrowemEdytuj

Pewnego razu flota piracka postanowiła położyć kres Salazarowi raz na zawsze. Wówczas do niej dołączyła jednostka zwana Złą Wiedźmą. Dowodził nią młody chłopak zwany Jackiem Sparrowem. Salazar zniszczył flotę i tym samym położył kres piractwu, ale zobaczył uciekającą jednostkę. Nakazał załodze ścigać uciekiniera. Oba okręty kierowały się w stronę miejsca znanego jako Diabelski Trójkąt. Załoga postanowiła odpuścić, ale kapitan nakazał bezwzględnie dogonić oraz zniszczyć Wiedźmę i zabić wszystkich piratów.

Sparrow i załoga jego jednostki wypuściła harpuny i wbiła je w pobliską skałę, wykonując ostry zakręt, ale Salazar nie miał tyle szczęścia - wpłynął do pobliskiej jaskini rozbijając się o skały i mając utrudnione manewrowanie. Arsenał jaki był w luku pod pokładem okrętu eksplodował zabijając wszystkich, a Jack pozostawił tam i okręt i jego kapitana.

ZmartwychwstanieEdytuj

Salazar staje się nieumarłym.jpg

Mroczne siły wskrzeszają Salazara

Jednakże, wbrew przypuszczeniom Jacka i załogi jego jednostki hiszpańscy łowcy nie zginęli. Przez jakieś mroczne moce Trójkąta Salazar i jego towarzysze zostali wskrzeszeni, stając się zjawami. Wiele lat pozostawali uwięzieni w tej krainie, gdzie słońce nigdy nie świeciło. Salazarem i jego załogą targała furia i żądza zemsty, ich gniew był żywy, właściwie tylko nienawiść i zemsta trzymała ich przy życiu. Jakimś sposobem udało mu się tak zmodyfikować okręt by leciał on i tym samym osaczał jednostkę, która miała nieszczęście znaleźć się na drodze Cichej Marii.

Pewnego dnia w okolicy przepływał brytyjski okręt Monarcha, z Henrym Turnerem na pokładzie[2]. Okręt śladem ściganych piratów wpłynął do Trójkąta. Piraci zginęli, wkrótce Salazar zaatakował również i Brytyjczyków. Uwięziony za kratami słyszał atak, a następnie zabijanie przez upiory załogę okrętu. Armando zszedł pod pokład i zauważył list gończy za Sparrowem. Turner, przerażony widokiem upiornej załogi, zapytany został czy zna jego wroga, a ten odpowiedział, że wyłącznie z opowieści. Hiszpan natychmiast poprosił go o pewną przysługę: aby znalazł Jacka i przekazał mu, że jego stary wróg, kapitan Salazar, pozdrawia go. Przerażony syn Williama i Elizabeth zrobił to. Salazar postanowił puścić go szalupą, a Monarchę - unicestwić.

Ucieczka z Diabelskiego TrójkątaEdytuj

Gdy Jack Sparrow wymienił swoją busolę za butelkę rumu Diabelski Trójkąt uległ zniszczeniu i Salazar wydostał się z pułapki. Rozpoczął polowanie, niszcząc okręty kapitana Barbossy zostawiając jednego świadka jego dzieła. Barbossa, za radę wiedźmy - Shansy - postanowił go znaleźć i negocjować, aby ocalić swój okręt.

W poszukiwaniu TrójzębuEdytuj

Salazar podczas poszukiwań Sparrowa dowiedział się, że pirat poszukuje trójzębu. Gdy goniąc za piratem dotarł do niego, podczas walki z Jackiem, Henry zniszczył artefakt. Spowodowało to ponowną przemianę Salazara i jego załogi w żywych ludzi. Załoga utonęła w głębinach oceanu, a Salazar został zabity przez Barbossę, który sam przy tym ginie.

CharakterystykaEdytuj

Armando Salazar to bezwzględny, zimnokrwisty zabójca. Jest oddany swojej idei do przesady - zniszczenia piractwa raz na zawsze. To kosztowało go życie. Mimo to był doskonałym strategiem i taktykiem, ponieważ raz pokonał wszystkich piratów mając tylko swój własny okręt.

Jako człowiek Armando był bezwzględnym, cynicznym człowiekiem którego specjalnością było zabijanie ludzi oskarżonych o piractwo. Każdego kto przeżył atak nakazywał dobijać. Nie wiadomo czy sam nie atakował również kaprów i statków handlowych, ale mówi się, iż Salazar zamordował dziesiątki tysięcy marynarzy, których uważał za piratów lub współpracujących z nimi. Taki los między innymi spotkał po jego przemianie właśnie brytyjskiego Monarchę.

Jako nieumarły Salazar stał się jeszcze bardziej bezwzględny i niebezpieczny. Nie mając już nic do stracenia postanowił zrobić wszystko, aby jego misja skończyła się większym sukcesem. Determinacja, żądza zemsty oraz gniew stały się tak silne, że nie jest już tym Armandem Salazarem z jakim Sparrow walczył przed wieloma laty.

CiekawostkiEdytuj

  • Salazar jest drugim Hiszpanem będącym antagonistą, ale też pierwszym nazwanym z tej narodowości.
  • Barbossa twierdzi, iż jest on owiany złą sławą ze względu na zabicie niezliczonej ilości marynarzy. On sam odpiera ten zarzut mówiąc, że zabici nie byli marynarzami, lecz piratami.
  • Zawsze pozostawiał jednego przy życiu, aby mógł opowiedzieć o nim innym ludziom.
  • Jego hiszpański przydomek - El Matador del Mar - oznacza Rzeźnika z Mórz.

PrzypisyEdytuj

  1. W oryginalnej wersji językowej jest ona nazywana Silent Mary.
  2. Jego prawdziwa nazwa to William Turner III.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki