FANDOM

Cicha Maria była okrętem hiszpańskiego łowcy piratów kapitana Salazara. Podczas jego ludzkiego wcielenia była dumnym pancernikiem, po tym jednak jak ona i jej załoga wpłynęły do Diabelskiego Trójkąta stała się budzącym postrach statkiem widmo.

BudowaEdytuj

Przed swoją zmianą był to elegancki okręt wojenny z setkami dział i dwustu osobową załogą. Piękne złote zdobienia w połączeniu z białawym kolorem konstrukcji. Miał trzy maszty, z czego jeden ukazywał orła Świętego Cesarstwa Rzymskiego Narodu Niemieckiego mającego na piersi herb hiszpański. Choć był pancernikiem osiągał niesamowitą prędkość jak na jednostkę tej klasy. Przeszkolenie załogi, sprzęt i szybkość dawały zabójczą mieszankę, dzięki czemu pojazd ten mógł rozprawić się samodzielnie z flotą piracką przybyłą raz na zawsze skończyć z Salazarem.

Po tym jak kapitan wraz z załogą i jego okręt zostali wpędzeni do Trójkąta i tam przeszli swoją przemianę zmienił się nie do poznania - przypominał wrak, miał porwane żagle, zniszczony środkowy maszt, dziury wszędzie a na dodatek stracił kolory. Salazar dodał w nim funkcję otwierania podpokładu jakby była to paszcza jakiegoś potwora i dosłownie przepoławiał jednostki na pół opadając dziobem na nie. Prócz tego zadomowiły się nieumarłe stworzenia, jak rekiny czy mewy. Pojazd, jak i załoga stracili wszelkie barwy, byli w odcieniu czarno-białym, gdzieniegdzie widać było parę glonów pokrywających pojazd. Figura na dziobie ożyła, stając się kolosem odradzającym się w przypadku zniszczenia i atakującym abordażystów.

HistoriaEdytuj

Bitwa pod Trójkątem i przemianaEdytuj

Cicha Maria była osobistym pojazdem owianego złą sławą łowcy piratów Armando Salazara, znanego też wśród piratów jako Rzeźnika z Mórz[1] Żądny zemsty za śmierć ojca i dziadka po mieczu poprzysiągł zniszczyć wszystkich piratów. Zawsze dobijał załogę jeśli przeżyła, a zostawiał jedynego świadka swojego dzieła, aby opowiedział historię o straszliwym łowcy tego fachu. Ostatni piraci próbowali go pokonać w bitwie nieopodal Diabelskiego Trójkąta. Cała flota prócz Czarnej Perły, wówczas Złej Wiedźmy, została zniszczona. Kapitan okrętu pirackiego odniósł śmierć z ataku Marii, a ster objął jego zastępca - Jack Sparrow. Wziął magiczny kompas, dzięki któremu prowadził okręt do Trójkąta. Salazar, sprowokowany przez Jacka, rozkazał ścigać okręt. Ten jednak zrobił zwrot cumy[2], ale Armando nie zdołał tego zrobić, gdyż jego okręt był za duży, a załoga była przerażona jaskinią przed nimi i zdziwiona. Sparrow myślał, że eksplozje jakie słyszy, krzyki i potem ciszę oznaczały koniec Salazara. Załoga jego okrętu złożyła daninę na znak szacunku i nazwała go kapitanem.

Jednak wbrew przypuszczeniom Salazar nie zginął. Stał się upiorem przez ciemne moce tego miejsca, podobnie jak jego załoga, a Cicha Maria zmieniła się w przeklęty okręt, tak jak Latający Holender czy sama Perłą po działaniach Barbossy.

PrzypisyEdytuj

  1. W hiszpańskim El Matador del Mar.
  2. Bardzo ostry manewr. Polega na zaczepieniu liny o brzeg lub skałę, w przypadku Wiedźmy to drugie.