FANDOM

Ten artykuł jest tylko wersją roboczą. Aby przejść do poprzednich wersji, przejdź do historii strony

Lord Cutler Beckett – angielski lord, postać drugoplanowa filmu Piraci z Karaibów: Skrzynia Umarlaka i jeden z antagonistów Piraci z Karaibów: Na krańcu świata. Dyrektor Wschodnioindyjskiej Kompanii Handlowej, przedstawiciel króla Jerzego II na Karaibach. Urodził się na początku XVIII wieku w Somersetshire w Wielkiej Brytanii.

BiografiaEdytuj

Wczesne lata życiaEdytuj

Urodził się w hrabstwie Somerset w południowej Anglii. Jego ojciec był dyrektorem rodzinnego przedsiębiorstwa handlowego, Kompanii Handlowej Beckettów (ang. Beckett Trading Company), która w XVIII w. stała się jedną z pięciu czołowych brytyjskich kompanii handlowych.

Praca w Kompanii WschodnioindyjskiejEdytuj

W wieku ok. 20 lat uciekł z domu i zaczął pracę w Kompanii Wschodnioindyjskiej. Początkowo pracował w biurze Kompanii w Londynie, został jednak wysłany do Gibraltaru. Statek, którym płynął, został napadnięty przez francuskiego pirata, a sam Beckett został wzięty do niewoli. Urzędnik Kompanii, lord Bracegirdle-Penwallow, wpłacił za niego okup, dzięki czemu Cutler mógł wyjść na wolność. Po przybyciu do Gibraltaru, w liście podziękował lordowi Pengallow i obiecał zwrócić kwotę okupu.  Po powrocie do Anglii kontynuował pracę w biurze w Bristolu, przez lata zdobywając nowe tytuły i stanowiska. Został odesłany do oddziału Kompanii Wschodnioindyjskiej w Japonii, w porcie Edo. Po trzech latach pracy został odesłany do Calabar w dzisiejszej Nigerii, gdzie otrzymał stanowisko Dyrektora ds. Zachodniej Afryki. Poznał tam i zatrudnił Iana Mercera, profesjonalnego szpiega i płatnego zabójcę.

Jack SparrowEdytuj

Jako dyrektor, zakupił dla Kopanii stary okręt, Złą Wiedźmę, aby użyć go do transportowania niewolników. Pewnego dnia, kiedy statek Kompanii, Sprawiedliwy Wiatr,  przybył do Calabar, jego pierwszy oficer, Jack Sparrow, w zastępstwie kapitana Bainbridge'a, przybył do Becketta, aby opowiedzieć mu o losie jego statku, zaatakowanego przez piracki okręt dowodzony przez kobietę zwaną Doña Pirata. Po śmierci kapitana Jack wynegocjował, że piraci w zamian za pokój wezmą jedną trzecią ładunku rumu na pokładzie.

Beckett doceniał talent do negocjacji Jacka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki