FANDOM

Czarnobrody (właść. Edward Teach) – pirat, czarny charakter z filmu Na nieznanych wodach. Jest ojcem Angeliki. Został zabity przez Barbossę w bitwie o Źródło Wiecznej Młodości, jego lata życia zostały oddane Angelice. Był kapitanem "Zemsty Królowej Anny", zajmował się magią woodoo i wskrzeszaniem zmarłych. Trzyma w swojej kajucie wszystkie swoje zdobyczne statki, w tym "Czarną Perłę", zamknięte za pomocą magii w butelkach.

Prawdziwa historiaEdytuj

Edward Teach jest prawdziwą historyczną postacią. Urodził się w ok. 1675 roku w Bristolu. Był kaperem, napadającym jako pirat francuskie statki, z zezwoleniem i przywilejami od królowej Anny. Został kapitanem, wzniecając bunt na swoim statku. Po zakończeniu wojny brytyjsko-francuskiej nadal napadał na statki. W 1717 roku zdobył francuski statek "La Concorde" i przemianował go na "Queen Anne's Revenge". W 1718 roku został zabity przez porucznika Maynarda w czasie potyczki z dwoma okrętami Royal Navy wysłanymi przez gubernatora Wirginii Alexandra Spotswooda.

Historia w "Piratach z Karaibów"Edytuj

Według scenarzystów "Piratów" Czarnobrody nie został zabity przez Maynarda, lecz jedynie ranny. Naprawił "Zemstę", udoskonalił ją i wrócił do piractwa. W pewien sposób Czarnobrody zdobył Miecz Trytona, szablę wykutą w starożytności przez Atlantydów, który ożywił jego statek i dał mu pełną władzę nad nim.

W 1750 roku napadł na dowodzoną przez Barbossę "Czarną Perłę". Podczas bitwy odciął Barbossie prawą nogę.

Później kwatermistrz przepowiedział mu, że zginie za dwa tygodnie z ręki jednonogiego. Jego córka, Angelica, podając się za Jacka Sparrowa, werbowała w Londynie ludzi do załogi Czarnobrodego. Czarnobrody płynął do Źródła Wiecznej Młodości, aby zmienić los i dodać sobie lat życia kosztem Jacka.

Pod Źródłem Jack dał kielich ze łzą syreny Angelice, a bez łzy Czarnobrodemu, okłamując ich, że zrobił odwrotnie. Angelica chciała uratować ojca i oddać mu swoje lata życia, jednak to Czarnobrody umarł, oddając je córce.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki