FANDOM

Davy Jones – czarny charakter filmu Piraci z Karaibów: Skrzynia Umarlaka a także Piraci z Karaibów: Na krańcu świata. Jest kapitanem Latającego Holendra. Nie wykonywał swojego obowiązku przenoszenia dusz, przez co rozwścieczył boginię morza Calypso i ściągnął na siebie oraz swoją załogę klątwę.

Historia

Przed akcją filmu

Davy Jones był człowiekiem. Zakochał się w bogini morza Calypso. Jednak później stał się kapitanem Holendra i musiał przewozić dusze zmarłych na drugi brzeg, czyli do świata umarłych. Jednak nie wykonywał swego obowiązku, więc bogini morza zesłała na niego i jego załogę klątwę, polegającą na przemianie w istoty podobne do ryb lub innych zwierząt morskich.

Układ z Jackiem Sparrowem

Jack Sparrow zadarł z Kompanią Wschodnioindyjską. Kiedy Cutler Becket zobaczył na horyzoncie żagle statku Jacka, rozkazał uszykować statki do boju. Podczas bitwy kule z dział armatnich zrobiły wielkie szkody w Złej Wiedźmie, późniejszej Czarnej Perle, przez co ta się zatopiła. Jackowi udało się uratować okręt. Po pomoc zwrócił się do Davy'ego Jonesa. Jones zgodził się pomóc Jackowi wyciągnąć Perłę z dna, pod warunkiem, że po 13 latach ten odsłuży sto lat na Latającym Holendrze. Jack przystał na te warunki, choć tak naprawdę nie zamierzał ich wypełnić.

Piraci z Karaibów: Skrzynia Umarlaka

Po 13 latach Jack Sparrow jeszcze nie pokazał się na Holendrze. Jones postanowił wysłać jednego ze swoich podwładnych, Billa Turnera, na Perłę. W ten sposób miał przypomnieć Jackowi o umowie. Po rozmowie z nim Jack kazał szybko wypłynąć na wyspę, na której Kraken, potwór Jonesa, nie mógł go złapać. Po ucieczce z wyspy Jack opowiedział Willowi o skrzyni Davyego Jonesa, w której jest jego serce. Kiedy na horyzoncie pojawił się Latający Holender, Jack kazał Willowi wkraść się na pokład Holendra, aby ten ukradł klucz do skrzyni. Will został pochwycony. Grał z Davym Jonesem w kości o klucz do jego skrzyni, wiedząc, że jest skazany na porażkę. W rzeczywistości chciał sprawdzić, czy Jones trzyma klucz przy sobie. Bill włączył się do gry, nie rozumiejąc planu syna, przez co Will przegrał. Syn Buciora stracił wolność. Pewnej nocy zakradł się do kajuty kapitańskiej i ukradł klucz. Potem za pomocą swego ojca uciekł ze statku. Davy Jones dowiedział się o stracie klucza i kazał gonić Czarną Perłę.

Przy pomocy busoli Jack, Norrington, Elizabeth i Will znaleźli skrzynię. Na wyspie znaleźli się też kamraci Jonesa. Po pojedynku i ucieczce przed straconymi piratami Norrington ukradł serce, czego piraci i Jack nie zauważyli. Jack zabrał słój z ziemią, a piraci pustą skrzynię. Każdy z nich był przekonany, że zdobył serce. Gdy Perła spotkała się z Holendrem, Jack machał słojem przed Jonesem, chcąc go w ten sposób rozwścieczyć. Przypadkowo upuścił słój i odkrył, że nie ma w nim serca. Holender, odkrywszy, że ma przewagę, rozpoczął atak. Kiedy Perła zaczęła coraz bardziej oddalać się od statku Jonesa, Davy wezwał Krakena. Potwór zaatakował Perłę. Walką dowodził Will. Dzięki ostrzałowi z armat udało się na chwilę odpędzić bestię. Po chwili jednak Kraken znów zaatakował. Załoga Perły zestrzeliła beczki z prochem, co wywołało wielką eksplozję. Kraken uciekł. Załoga ewakuowała się do szalup, wiedząc, że następny atak jest nieuchronny. Elizabeth podstępem uwięziła Jacka na statku, skazując go na śmierć. James Norrington dostarczył serce Davego Jonesa Beckettowi. Lord zapragnął widzieć się z kapitanem Holendra. Kiedy Davy dowiedział się, że ma służyć kompanii Wschodnioindyjskiej wściekł się. Beckett rozkazał mu zabić Krakena.

Piraci z Karaibów: Na krańcu świata

Jones napadł na Perłę i Cesarzową, będących w trakcie negocjacji w sprawie Calypso. Swoimi śmiertelnymi kulami zrobił wiele szkód w Cesarzowej. Zabił też Sao Fenga i uwięził Elizabeth, nową przywódczynię singapurskich piratów. Z odsieczą dziewczynie przyszedł jej były narzeczony, James Norrington. Razem niepostrzeżenie przeszli przez pokład i dotarli na skraj między statkami. Elizabeth zaczęła uciekać na linie z Holendra. Norringtonowi przeszkodził Bill. Zabił go, lecz Elizabeth zdołała uciec. Kiedy przyszedł Davy Jones i zobaczył martwe ciało admirała, pochwalił Turnera i odszedł. Wkrótce potem Elizabeth zapragnęła spotkać się z Jonesem i Beckettem, którzy wcześniej porwali Willa. Ona, Barbossa i Jack wyszli im naprzeciw. Elizabeth jako król piratów przehandlowała Jacka na Willa. Zamienili się, a Jack wpadł do więzienia na Holendrze. Bogini Calypso uwolniona z ciała Tii Dalmy wywołała wir wodny. Między tym wirem spotkał się Latający Holender i Czarna Perła, asekurowane przez olbrzymią flotę Kompanii i małą flotyllę piratów. Szybko po rozpoczęciu bitwy nastąpił abordaż. Jones odnalazł klucz. Stoczył z Jackiem pojedynek na maszcie. Jack odebrał Davy'emu klucz, a następnie zabrał skrzynię z sercem i przekazał ją Willowi.

Śmierć

Davy przewrócił boleśnie Willa i Elizabeth. Wtedy Jack pokazał Jonesowi, że ma w ręce jego serce i szablę. Jones ze wściekłości dźgnął śmiertelnie Willa, chcąc wzbudzić w Jacku wahanie, czy powinien sam dźgnąć serce, czy ocalić życie przyjaciela. Bill Turner to zauważył i zaatakował Jonesa. Wtedy Jack na wpół martwą ręką Willa przebił serce. Jones poniósł śmierć i wypadł za burtę. Klątwa została zdjęta z załogi, a nowym kapitanem statku został Will.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki