FANDOM

Hector Barbossa – Pirat. Jeden z głównych bohaterów całej serii. Kapitan Czarnej Perły, później Zemsty Królowej Anny.

Historia Edytuj

Przed akcją właściwą filmu Edytuj

Barbossa był I oficerem Jacka Sparrowa na "Czarnej Perle". Wszczął bunt na statku. Przejął okręt, a Jacka zostawił na bezludnej wyspie z pistoletem naładowanym tylko jedną kulą. Dowodził "Czarną Perłą". Dopłynął do Isla de Muerta i zabrał skarb. Na skutek kłątwy od skradzionego złota Azteków, Barbossa wraz z załogą stał się nieśmertelnym, który pod wpływem światła księżyca zamieniał się w szkielet. Był przekonany, że Jack nie żyje.

Piraci z Karaibów: Klątwa Czarnej Perły Edytuj

Barbossa jest charyzmatycznym kapitanem Czarnej Perły. Chcąc zdjąć z siebie i swojej załogi klątwę, porywa córkę gubernatora - Elizabeth Swann. Później, zaskoczony spotyka dawnego kapitana Perły - Jacka i stacza z nim pojedynek. W międzyczasie, Will Turner (mogący zdjąć klątwę) wrzuca ostatni medalion do skrzyni tym samym powodując, że Barbossa wraz z załogą przestają być nieśmiertelni. Ponieważ Barbossa został postrzelony przez Jacka, ginie.

Piraci z Karaibów: Skrzynia Umarlaka Edytuj

Podczas akcji filmu, Barbossa obecny jest w chacie należącej do Tia Dalmy, jednak nikt oprócz jego małpy nie dostrzega tego faktu. Po tym jak Jack Sparrow został wraz z Czarną Perłą "przeniesiony" do Luku Davy'ego Jonesa, wskrzeszony przez Tia Dalmę Barbossa został wyznaczony na kapitana, mogącego nadzorować misję uwolnienia Jacka.

Piraci z Karaibów: Na krańcu świata Edytuj

KomentarzEdytuj

Barbossa został ożywiony przez Tia Dalmę w Skrzyni Umarlaka. Prawdopodobnie powiedziała mu, że to ona jest boginią Calypso, bo w Na krańcu świata chciał robił wszystko by uwolnić Calypso z ludzkiego ciała i doskonale wiedział, że jest nią Tia Dalma.

Film Edytuj

Barbossa przybywa do Singapuru, aby móc zdobyć załogę i statek potrzebny do wyprawy w celu uwolnienia Jacka. Na pokładzie singapurskiej łodzi - Hai Peng, wyrusza na koniec świata, do Krainy Umarłych po Jacka. Następnie zwołuje IV Trybunał Braci, w skutek czego piratom udaje się uwolnić boginię Calypso z ludzkiego ciała Tia Dalmy. Jest "współkapitanem" "Czarnej Perły" i pod nieobecność Jacka dowodzi okrętem podczas bitwy na wirze wodnym. Na koniec filmu znów zabiera Jackowi "Czarną Perłę".

Piraci z Karaibów: Na nieznanych wodach Edytuj

Barbossa staje się korsarzem w służbie Jego Królewskiej Mości. Nie porzuca jednak pirackiego życia, gdyż Królewska Marynarka Wojenna to tylko przykrywka. Jego zadaniem jest nie dopuścić do przejęcia Źródła Wiecznej Młodości, jednak jego prawdziwy cel to zemsta na Czarnobrodym. Dowiadujemy się, co działo się po zabraniu Czarnej Perły przez Barbossę. Po tym, jak Czarnobrody ginie, Barbossa przejmuje jego okręt.

Piraci z Karaibów: Zemsta Salazara Edytuj

Ta sekcja zawiera spoilery!

Barbossa przeżywa swój złoty okres piractwa. Dowodzi 10 okrętami i włada niepodzielnie wodami Karaibów. Wszystko to dlatego, bo zawarł układ z pewną czarownicą, która w zamian za uratowanie życia przeklęła jego wrogów. Gdy dowiaduje się, że Salazar uciekł z Trójkąta i zaczyna niszczyć jego statki, podejmuje z nim negocjacje. W ramach za oszczędzenie mu i jego załodze życia miał w ciągu nocy wydać upiorowi Sparrowa. Było to możliwe, ponieważ wszedł w posiadanie kompasu Jacka. Unika on śmierci z rąk Salazara i po uwolnieniu perły z butelki, razem ze Sparrowem wyrusza na poszukiwanie trójzębu. Podczas ucieczki z Grobu Posejdona poświęca swoje życie, by zabić Salazara, który po zniszczeniu Trójzębu znów był człowiekiem. W czasie poszukiwań okazuje się, że Carina Smith jest jego córką z przelotnego romansu.

Ciekawostki Edytuj

● Barbossa podczas akcji wszystkich filmów nosi trzy stroje: Swój klasyczny, piracki kostium, mundur korsarski oraz trzeci, bogato zdobiony kostium piracki.

● Przed akcją czwartej części serii, Barbossa traci swoją nogę. Jako korsarz używa drewnianej protezy z ukrytym zbiornikiem na rum. Kiedy wraca do piractwa, korzystając ze swojego bogactwa wymienia drewnianą nogę na złotą i wysadzaną klejnotami.

● Ulubionymi owocami Barbossy są jabłka (zwłaszcza zielone). Podczas akcji "Na nieznanych wodach", jako korsarz je pokrojone zielone jabłka na porcelanowym talerzu.

● Podczas akcji wszystkich filmów z serii, dowodził czterema statkami (nie licząc 10 okrętów w "Zemście Salazara")

Galeria Edytuj

Barbossa
Barbossa 2