FANDOM

Kapelusz (bikorn) należący do Hectora Barbossy. Nosił go jako korsarz na dworze króla Jerzego II. Bardzo podobny kapelusz sprawił sobie jako pirat podczas późniejszych przygód.

Czapka barbossy

W pewnym momencie po wojnie z Beckett'em, Czarna Perła została zaatakowana przez Czarnobrodego. W trakcie tej bitwy Barbossa stracił Perłę, jego prawą nogę oraz jego ulubiony czarny kapelusz. Hektor nosił swój kaperski kapelusz podczas poszukiwań Fontanny Młodości.

Po pokonaniu Edwarda Teach'a, Barbossa powrócił do piractwa, gdy objął stanowisko kapitana na Zemście Królowej Anny. Porzucił wtedy korsarski strój, na rzecz swego starego, pirackiego choć był bez kapelusza. W końcu chłopiec okrętowy znalazł stary kapelusz Hektora pod pokładem. Barbossa założył go i nosił w czasie dalszych przygód. Jednak później stał się bardzo bogaty. Ceniąc sobie wygody, sprawił sobie nowy strój, podobny do swojego korsarskiego, jednak pełen złoceń i ozdób. Powrócił do noszenia peruki, a swój stary kapelusz ponownie wymienił. Był on niemal identyczny jak jego kapelusz korsarski, jednak posiadał frędzle po jego dwóch bokach oraz trochę inny kształt. Nie wiadomo, co stało się ze starym kapeluszem Barbossy później.

Barbossa z kołem sterowym
Barbossa stara czapka