FANDOM

Kompas Jacka Sparrowa — niezwykły i magiczny przyrząd nawigacyjny, należący do kapitana Jacka Sparrowa. Jego cechą charakterystyczną było, to, że nie wskazywał północy, ale obiekt pożądania swojego posiadacza.

Kompas Jack'a

Niewiele wiadomo o dziejach przedmiotu przed tym, jak dostał się w ręce Jacka Sparrowa. Prawdopodobnie otrzymywał go każdy nowy kapitan Złej Wiedźmy. Jack dostał go od umierającego kapitana Złej Wiedźmy. Jakiś czas później, kompas znalazł się w rękach Tia Dalmy, od której Jack wynegocjował przedmiot. Kompas ten był kluczem do wszystkiego dla tych, którzy wiedzieli, jak go używać. W przeciwieństwie do zwykłego kompasu, wskazywał na to, czego właściciel pragnął najbardziej. Busola nie działała prawidłowo w Luk Davy'ego Jonesa. Gdy Jack pragnął wydostać się Luku, igła kompasu nieustannie się obracała, ponieważ nie było jednego, konkretnego wyjścia do świata żywych. Kompas nie zawsze wskazywał to, co było Jackowi potrzebne w danej sytuacji, np. gdy miał nadzieję, że busola wskaże mu drogę do Skrzyni Umarlaka, a igła kierowała się w stronę Elizabeth Swann.

Kompas stanowił połączenie między Jackiem a Diabelskim Trójkątem. Gdy zdesperowany Jack wymienił kompas na butelkę rumu w tawernie w Saint Martin, Armando Salazarowi i jego załodze udało się uciec z Trójkąta.